Pasta, Ringer og skipreparering.

14 mar

2 dager før Birkebeinerrennet.
Prosedyrene er igang. Dvs oppfylling av næringslagre og skiklargjøring.
De siste 2 dagene før rennet er jeg mer bevisst på måltider og hva som spises.
Det blir bra med pasta, brød, poteter, men også kjøtt. Og mye drikke.
Fra midt på dagen fredag starter jeg med inntak av Ringer.
Det har blitt viktig for meg med denne «styrkedrikken». Tidligere klarte jeg nesten aldri å holde distanser over 4 mil. Og hadde store problemer med krampe. Men med inntak av 1liter Ringer siste døgnet, har jeg alltid holdt distanse helt til mål. Også 7mil i Marcilonga.

Min klargjøring av ski starter med rengjøring av de 2 parene som er aktuelle.
De blir så nullstilt. Dvs glidet helt likt med en LF glider.
Parene glitestes. Og jeg gjør valget av skipar. Jeg tester så et par alternativer med struktur rett-rill oppå steinslip. Glidalternativet ser ut til å bli
Swix CeraF FC7.
Festevalget tas ikke før lørdag morgen. Værmeldingene varierer litt.
Men en grunnvoks smeltes inn fredag kveld.

Legg igjen en kommentar

